Monday, September 21, 2009

Kodulehe koostamine (Ülesanne 2)


14.september 2009 alustasime loengus oma kodulehe koostamist..
Võin ausalt öelda, et algus oli keeruline, niipalju teksti, mida uurida, niipalju keerulisi koode, millega tutvust teha. Aga nagu öeldakse, mida rohkem pusid, seda enam oskad, tegelikult ma ei teagi, kas nii öeldakse, aga mina ütlen.
Kuna õpime ainet Haridustehnoloogia erivajadustega inimestele, siis on kodulehe koostamise juures oluline selle lihtsus. Minu kodulehe teemaks sai - rulluisutamine, minu suur lemmik. Arvan, et see on piisavalt lihtne teema, harjutamaks kätt kodulehe meisterdamise vallas. Samuti üritan kujunduses ja tekstis lähtuda põhimõttest - mida lihtsam, seda ilusam.

21.septembriks olen niikaugel, et mul on olemas kolm omavahel lingitud HTML-faili, üks ühine CSS-fail, puudu on veel graafilised elemendid, aga need tulevad iga hetk.
Koduleht on üleval SIIN.
Minu kodulehehakatis läbis ka validaatori testi Loodan, et kõik laabub ka edaspidi hästi, teen veel muudatusi kodulehe kujunduses, teksti osas ning ka graafilised elemendid lisan. Veel natuke pusimist ja minu üllitis IT-vallas on valmis, et teiste kiitust ja kriitikat vastu võtta.

Nii nii, seis on siis 25.septembriks selline, et minu koduleht on saanud üpris suurel hulgal täiendusi, on olemas graafilised elemendid, on kohendatud teksti ning kujundust. Pusisin, mis ma pusisin, aga see kandis vilja, isegi koos piltidega läbis mu leheke validaatori testi ja peaks olema loetav erivajadustega inimestele (vaegnägijatele).

PISUT KODULEHEST
Teksti kirjutamisel võtsin abiks teiste materjalid, kuna mulle võib ju rulluisutamine meeldida, aga ega ma sellepärast veel kõiki tarkusi selle kohta tea. Pildid - kui pildile liikuda hiirega, siis on näha pildi pealkiri ja aadress, kust pildi sain, loomulikult ei ole need minu tehtud pildid ja ei tahagi, et niimoodi paistaks.
Kuid mul on ka mõned mured, millele püüan vastust leida ning kui iseseisvalt hakkama ei saa, küsin esmaspäeval abi õppejõult. Nimelt ei ole ma leidnud moodust, kuidas saaks teksti ja pilte keskele paigutada ja samuti tahaks teksti joondada.
Loodan, et mu koduleht on piisavalt lihtne, loetav ja meeldiv, eks uurige ja kommenteerige! ;)
Minu kodulehel ära toodud rulluisurajad on kokku otsitud kõikjalt Internetist, ajalehtedest ja enda peast, seega ei ole see osake minu kodulehel kuidagi viidatud. :)

Nii, seis on järgmine, et minu poolt on koduleht VALMIS! Esimene ja kindlasti mitte ideaalne, kuid siiski. Sain ka oma muredele lahenduse ning loodan et kõik toimib hästi.

1 comment:

  1. Leht on tõesti rahulik, huvitav ja informatsioonipakkuv. Muidugi oleks võinud lehe ääri enam vabaks jätta. Aga siis hakkab kindlasti uus pusimine peale. Hetkel on teil kõik esmanõuded täidetud. Kui aega ja tahtmist on siis võiksite ju proovida stiili järgnevate lehtede sisse kirjutada, nagu on teinud K.Kikkas http://akadeemia.kakupesa.net/oppetoo
    Kui aga soovite maksimumhinnet, siis peaks veel vaeva nägema!
    Seega proovige, kas saate hakkama!

    ReplyDelete