Monday, October 12, 2009

Kokkuvõte ja parandused ülesannetest

Mõtlesin, nii rohkem enda jaoks, teha siia pisikese kokkuvõte kõikidest ülesannetest ja seega siis õppeprotsessist. Toon välja ka, mida õppisin ja kuidas oma vigu parandasin.

Esimene ülesanne ja esimene õppetund
Kuna alguses ei olnud paljud meie seast kunagi blogi(ajaveebi) pidanud, siis ei osanud me sellega midagi peale hakata. Ka ülesannete lahendamises polnud me päris kindlad. Eks iga algus ole raske, see sai ka selle aine juures ära tõestatud. Peale esimest ülesannet saime riielda, aga põhjusega. Olime kõik teinud esimeses ülesandes plagiaati. Ma ei teagi, kelle süü see oli, eks meie endi. On ju meile räägitud viitamisest ja sellest, et kasutatud allikaid on vaja välja tuua, aga see plagiaadi-teema tuli ikkagi üllatusena, ütlen ausalt, meile pole seda kuskil varem rõhutatud ega otseselt õpetatud, meelde tuletatud. Ma isiklikult täitsa tean, mis see on ja nii, aga ei lõiganud pea sel hetkel. Õnneks olid õppejõud mõistvad ja me saime tänu sellele, et tegu õppeprotsessiga võimaluse oma vead parandada. Esimene draama üle elatud, läks asi hulga libedamalt ja muidugi olime ise ka kõvasti teadlikumad.

Teine ülesanne
Selleks oli oma veebilehe koostamine, nõudeks 3 omavahel lingitud HTML-faili, üks ühine CSS-fail ning 3 graafilist elementi. Samuti pidi kodukas läbima validaatori testi . Oh kus see oli pähkel, niipalju koode ja niipalju numbreid, niipalju segadust! Aega läks, asja sai. Kui koduleht sai üles ja läbis validaatori olin rõõmus - jess, sain hakkama! Aga peale seda kui õppejõud mu veebilehe oli üle vaadanud, andis ta mulle mõningaid soovitusi, et koduleht saaks veel parem ja et oleks võimalik rohkem punkte saada.
Nüüdseks on see tehtud, kiri ei ole enam äärest ääreni ja pole ta ka enam nii suur nagu varem. Ehk siis tunnistan ka ise - PAREM KUI VAREM! :)
Kontrollida saab seda siin: Koduleht rulluisutamisest

Kolmas ülesanne
Essee, mille kirjutamisest tegin ka suulise ettekande, selle kohta mul ei olegi ühtegi täiendust. Tuli teine hästi välja, sain kõik öeldud ja olen ise ka rahul. Sain kiita ka kaasõpilase Mari käest, kes ütles, et minu kolmas ülesanne on hästi tehtud, aitäh! :)

Neljas ülesanne
Tugitehnoloogia võrdlus. Võrdlesin siis omavahel ekraanilugejat ja ekraanisuurendajat. Võrdluse kirjutamine ei olnud raske, tutvusin materjalidega ja otsisin ka Internetist lisainfot. Kuid kokkuvõttes jäid mul pisikesed puudused siiski töösse, ma ei toonud kohe välja linke, kust inimesed saaksid vajalikke programme vaadata ja endale soetada. Peale õppejõu märkust tegin oma töösse muudatused ja nüüd on ülesande neli alt hõlbsalt leitavad ka lingid ekraanisuuredaja ja ekraanilugeja programmide juurde. Oma vigadest ju õpitaksegi, seda ma siinkohal tunnistan.

Viies ülesanne
Kaasõpilase veebilehe analüüs, eelkõige ligipääsetavuse vaatenurgast. Analüüsisin oma kursuseõe Ursula veebilehte. Tõin välja plussid ja miinused, kontrollisin ligipääsetavust ning panin kirja mõtted, ideed, soovitused. Ülesanne ei olnud keeruline, vaid pigem meeldiv. Lisaks paremate teadmiste saamiseks lugesin läbi ka teema 5 põhiteksti.

Kuues ülesanne
Veebikeskkonna inimsuhete kirjeldus. Valisin Orkut'i, kuna ei kasuta eriti suhtlusportaale ja veebikeskkondi peale selle. Kirjutasin üldiselt, isiklikest kogemustest ja netiketist. Kuna ei ole õppejõult veel tagasisidet saanud, siis ma ei tea, kas ja milliseid parandusi oleks töösse vaja. Kuid loodan, et see on informatiivne ja ülevaatlik.

Seitsmes ülesanne
Suuline ettekanne, see sai siis täna 45 minutiga loengus ette valmistatud ja ka ette kantud, hindeks 10 punkti. Olen rahul. Tegelikult läks meil kõigil hästi, kõik olid tublid ja tulid sellega toime.



Tänane viimane tund kujunes päris huvitavaks, kõik jagasid soovitusi ja avaldasid arvamust, usun, et oluline tagasiside ka õppejõule. Mulle meeldib kui kurusse viimases loengus küsitakse tagasisidet, see annab võimaluse muudatusi teha. Muidugi niipalju kui on inimesi on ka arvamusi, aga siiski.

Kiirelt läks see kursus, aga samas oli õpetlik ja kasulik. Olen nüüd IT vallas jälle kõvasti targem ja pädevam ka erivajdustega inimesi selles osas aitama.

Mõlgutan mõtet ka blogi edasi pidada, eks vaatame, kuidas see mul õnnestub. Kuid see oli väga hea kogemus ja sain endale selgeks, et see blogi ei olegi nii hirmus. :)

1 comment:

  1. Tubli Marili! Olete tõesti olnud sügav õppija, seda näitab ka teie eneseanalüüs ehk reflektsioon kogu kursusest! Usun, et õpirõõm on meil tehtud koostööst mõlemapoolne!
    Tänan!

    ReplyDelete