Monday, October 12, 2009

Ülesanne 7

Täna oli meil aine viimane praktikum ja hommikul saime heaks äratuseks õppejõult kirja, et valmistaksime ühe ülesande suuliseks ettekandeks ette. Kooli jõudes ei olnud kõik sellest veel kuulnud, kuna hommikuti eelistatakse magada, mitte e-maile kontrollida. :) Ehk siis palju pabinat ja segadust, aga saime kõik asjadest lõpuks ühtemoodi aru ja asusime töö kallale.


Ülesandeks oli valida ajaveebist üks varemtehtud ülesanne ja teha omapoolsest lahendusest lühiettekanne.
Valisin enda ettekantavaks teemaks ülesande 3 - IT ja erivajadused, essee "IT rollist erivajadustega inimestele".


* Minu lähenemine antud teemale - otsustasin,et ei kirjuta ainult erivajadustega inimestest, vaid kõikidest inimestest, kuna IT on meie eludes väga olulisel kohal. Iga päev kasutame suhtlemiseks arvuteid ja Internetti, samuti kirjavahetuseks, õppimiseks, töö tegemiseks, dokumentide töötlemiseks.. kuni välja sinna, et läbi Interneti saab lugeda raamatuid, teha pangatehinguid, tellida süüa, tehnikat, riideid, pea kõike. Kuid tõesti tähtsam on see erivajadustega inimestele, kuna toob neile palju võimalusi koju kätte (liikumispuudega inimesed).


* Põhitekstiga tutvumine - Kaido Kikkase materjali antud teema kohta lugesin põhjalikult läbi, selle lugemise järel hakkasidki peas liikuma ideed ja mõtted, kuidas esseed kirjutada ja millest kirjutada.


* Lisalugemisest - Põhiteksti lõpus oli 3 viidet ja ka lisalugemist oli 6 viite jagu, aga kahjuks oli kogu materjal inglise keelne. Selle lugemine ja materjali läbitöötamine võtab mul palju aega, kuna ma ei ole inglise keeles väga tugev ning tihe ja pikk tekst on mulle keeruline. Siinkohal tooksin välja ühe lisalugemise, mis oli lihtne ja ülevaatlik - Computer History Timeline (-1996) .


* Ise lisainformatsiooni otsimine - Enne essee kirjutamist panin Interneti otsingutesse erinevaid märksõnu, et leida infot IT ja erivajaduste kohta ning üldse IT rollist erivajadustega inimeste elus. Leidsin antud teemal mõningaid artikleid, tutvusin nendega. Tegelikult olin siis juba otsustanud, et ei kasuta teisi allikaid, vaid kirjutan essee lähtuvalt oma teadmistest.


* Töö organiseerimine - esialgu kirjutasin essee Wordi programmi, et mul oleks lihtsam seal parandusi teha ning tunnistan, et ka mahtu on seal hea vaadata, kuna nõue oli, et esse peaks olema ca 1 lehekülg. Kõige raskem oli esseele head sissejuhatust kirjutada, aga lõpuks kui see olemas oli, tuli ülejäänu juba lihtsamalt. Kui töö valmis oli salvestasin selle kausta, et see siis järgmine päev "selge peaga" läbi lugeda ja kui on, siis vigu parandada. Kui see tehtud, panin töö üles ka oma ajaveebi.


* Ootused õppejõule - kui nüüd mõelda, siis mis ma muud ikka ootasin, kui positiivset tagasisidet. Nii see ka läks ja sain essee eest positiivse tagasiside.


Soovitused teistele õppijatele
* Ära jäta tööde kirjutamist viimasele minutile!
* Kindlasti ei tohi teha plagiaati! Kui kasutada teise inimese mõtteid, siis tuleb neile kindlasti korrektselt viidata.
* Alati lisada palju enda arvamust, mõtteid ja ideid. Ei ole keelatud ka põhiteksti autorile vastu vaielda või lihtsalt diskuteerida.
* Kunagi ei tohi unustada viiteid ja kasutatud materjale.
* Kui asi tundub huvitav, siis Internetist leiab alati palju materjali, kui võõrkeeles on raske lugeda, siis kindlasti paljude teemade kohta on infot ka emakeeles.


Jõudu ja jaksu, ei ole ületamatuid asju, on vaja vaid veidi huvi ja pealehakkamist! :)


Veel tooksin välja, et selline õppimismeetod oli küll uudne, aga mulle meeldis, kogemus ajaveebiga ja samas on võimalus lugeda oma kaasõpilaste ajaveebe ning nende kaudu teadmisi juurde saada. Väga hea oli ka süsteem, kus igaks nädalaks oli oma ülesanne, see aitas vältida seda, et tööd ei kuhjuks kursuse lõppu ja viimasele minutile.


Aitäh kursuse autorile ja läbiviijale toreda ja õpetliku kursuse eest, olen kindel, et me kõik (eriti need, kes kohal käisid) õppisime sellest palju ning oleme nüüd veel pädevamad haridustehnoloogia küsimustest, mis puudutavad erivajadustega inimesi. Ja meil on alati õppejõud, kelle poole saame abi ja nõu saamiseks pöörduda.

2 comments:

  1. Marili! Teie vastused olid igati arvestatavad, aga nüüd norin küll kirjavigade kallal. Lugege veelkord üle, tean, et ajaveebi kirjutades, kus ei saa kasutada spellerit võib ikka mõni täht ära jääda või vahetusse minna.
    Veel meil oli ju kursusel 2 õppejõudu: üks autor ja üks läbiviija, kellele te siis nüüd tänusõnad ütlete. Usun, et autor väärib kiitust, läbiviijale oli ka süsteem uus ja ta püüdis anda endast parima:) Kuigi see nädalane tsükkel vajas pingutamist, mis aga puutub viimase minuti e-maili, siis see oligi taotluslik, praktikum algas ju kell 11.00
    Kas noored inimesed magavad kõik hommikul kaua?

    ReplyDelete
  2. Lugesin oma teksti läbi ja parandasin kirjavead (tõesti neid oli, arvatavasti kiiresti kirjutamisest, päris palju). Vabandust.
    Tegin parandused ka tänusõnde juures, mõtlesin kohe alguses nii kursuse autorit kui läbiviijat, nüüd on see nii ka blogis kirjas.
    Sellest, et me praktikumist varem ei teadnud ei olnud midagi hullu, kuna kui tööd kõik kenasti tehtud, siis ettekandmine ei ole ju raske. Kuid jah noored inimesed magavad pigem hommikul viimase minutini ja on õhtul/öösel kauem üleval. :)

    ReplyDelete